1918 – První Republika

Dvacátého druhého července až čtvrtého srpna – RS Kymevo, Hrachov u Sedlčan.

Fotky na FB a Černobílé fotky na FB.

Neděle 22.7.

První republika se začíná formovat dopoledne v Karlíně kolem desáté a autobusu s velkým přívěsem, kde se shromažďují občané i jejich doprovod. Protože jsme si většinu materiálu navezli dopředu, nakládání je docela rychlé a i s přestávkou na pumpě u Dobříše stíháme dorazit kolem poledního do objektu, kde už čekají občané přijíždějící vlastními vozy.

Během odpoledne se ubytováváme, stavíme stany, seznamujeme se s objektem a také navzájem. Jsou vyhlášeny základní zákony první republiky. Trochu se zpívá a tancuje.

Pondělí 23.7.

Spolu s T.G.M. vyrážíme na cestu po nově vzniklé republice, první den do Brna.

Bodovací mapa od Jáchyma Šolara

Dopoledne přijíždí pošta a všichni občané dostávají oficiální dopis, kterým je dáno, do kterého ze tří spolků (bílého, červeného a modrého) každý občan patří.

Vznikají tři občanské spolky: Bílý – Zlatý mok, Červený – Spolek červených jahodníků a Modrý – Drogistické boží, laky, rtěnky, kabáty, Buřinka a syn.

Zlatý mok

Spolek červených jahodníků

Drogistické boží, rtěnky, laky, kabáty. Buřinka a syn.

Verča B, Markéta H, Jana H Sára Bo, Tomáš B, Amy D Sára Ba, Míša F, Míša G
Matouš H, Vojta Kop, David K Jenda F, Tomáš H, Míša H Simona H, Vojta Koh, Tomáš K
Véna N, Kristina N, David P Kája H, Bára K, Dominik K Lenka M, Lucka N, Jirka N
Míša Pe, Týna P, Adéla R Silvie L, Jindra M, Erik M Markéta R, Laura S, Fanda S
Marek S, Verča Š Simona R, Erika S, James S Nikola S, Tomáš Š, Anna T
Péťa Š, Láďa Z Tomáš V, Bára Z Honza V, Dana V
Bety, Géza, Bára a Matěj Jíťa, Jana, Ondra, Dan Fáfa, Léňa, Spráťa, Olga
Áďa, David, Aneta, Zlatka, Míša Kryštof, Ráďa, Andy, Vítek Terka, Radek, Mája, Jitka
Anna, Daneček, Veronika, Bohunka Michal Tomáš

Soutěže jsou tématicky laděny do poštovna. Zkouší se ZNALOST ČESKÝCH MĚST, TELEGRAMOVÁNÍ, PAMĚŤ, EXPRES ZÁSILKY, Doručování KOŇMO I TRAKAŘEM. A samozřejmě se trénují nově vzniklé pokřiky.

Úterý 24.7.

Dopoledne se nese na vlně únosu první dámy, Charlotty, zločinci z Liberecka. Zajišťujeme stopy a po spolcích se vydáváme na okruh po blízkém okolí. BOJOVKA přes brod, kolem sousedního tábora, přes celnici (naštěstí zkorumpovatelnou, takže lehce průchozí, to „lehce“ nezahrnuje příkop hned za celnicí 🙂 až k potřebným informacím. Díky spolkům se nakonec daří sehnat potřebný finanční obnos a Charlotta je vykoupena zpět. Bodovací soutěží je STŘELBA. Odpoledne je pak díky tropickému klimatu zařazen BAZÉN. Je postaven kousek od našeho objektu, v lese, je tam stín a voda, ve které se občan může zchladit.

Středa 25.7.

Středa je věnována rozvoji hospodářství na Sokolovsku a zkoušíme PÁSOVOU VÝROBU. Mimo jiné i v kloboukárně. Každý si vyrábí KLOBOUK, protože T.G.M. vyhlásil na večer První Kloboukový Ples. I když nezasvěceným to mohlo připadat jako bohapustá diskotéka. Ale božsky hustá!

Čtvrtek 26.7.

Děláme zastávku na Slovači. Zápolíme s MEDVĚDY, DOJÍME KRÁVU, střílíme divočáka LUKEM, měníme si PRÁDLO, plníme JITRNICE, zkoušíme VĚDOMOSTI. Poznámka k počasí: je pořád tropické vedro, bez deště, bez chladu – naštěstí máme na dopoledne zajištěn stín zbytkem lužního lesa kolem potůčku a na odpoledne je stín vedle baráku, takže při průběžném postřikování vodou a puštěné venkovní sprše se to dá vydržet i mimo bazén.

Ústava První Republiky

Pátek 27.7.

Po snídani se, jako téměř každý den, praktikuje speciální rozcvička spojená s výukou znakovky. Potřebujeme dodělat ústavu první republiky, tudíž každý spolek musí vymyslet pořádný ZÁKON. Druhé spolky ho pak musí po rozstříhání opět smysluplně složit. Včera se trénovalo STŘIHÁNÍ OVCÍ a dnes vybraní favoriti předvádí své výkony ve vyřazovacím turnaji. A protože jsme pořád ještě na Slovensku, zkoušíme štafetově panáčka BOROVIČKY. A chladíme se i v BAZÉNU. V noci pak ruší noční klid Matěj, který se konečně rozhoupal a požádal o ruku matku svého syna, Báru.

Sobota 28.7.

Dopoledne, dokud se lze ještě venku trochu hýbat, vyrážíme na Podkarpatskou Rus do vedlejšího objektu. Zrovna jsou všichni na bojovce mimo objekt, což nám umožňuje vyplenit místní BUFET. Na zastávkách cestou hrajeme Země, Město, … Odpoledne samozřejmě plaveme v BAZÉNU, kde hrajeme pár vodních her, LOVENÍ RYB a TAHÁNÍ ÚLOVKU. V rámci zkulturnění hrajeme na SOCHY.

Neděle 29.7.

Hazard kvete v každé společnosti, i v té naší vybrané do První Republiky. Den začíná lovením peněz v CASHBOXU, pak se o ně hrajou SKOŘÁPKY. Odpoledne lze pak prašule utratit v CASINU ve Vysokých Tatrách, na RULETĚ, u KARET, u KOSTEK. A dočkáváme se i KOUZELNICKÉHO VYSTOUPENÍ Toma.

Pondělí 30.7.

Významný výletní den začíná hrou na sardinky. Do toho autobusu se prostě vejdeme! Odjíždíme s písničkou na rtech do vesnice Probulov. Lesní a polní cestou pak po spolcích a pod tropickým sluncem jdeme tříkilometrovou vycházkou směrem k zámku Orlík. Nejdříve se ovšem stavujeme v místní výletní restauraci na obídek. Na zámku už jsou na nás připraveni průvodci, kteří nás provedou prvním patrem, krásnými sály i rozsáhlou sbírkou pušek. Po prohlídce nás čeká molo, ne však přehlídkové, ale přístavní, po kterém se naloďujeme na parník Orlík, abychom se po přehradě Orlík dostali k autobusu, který na nás čekal blízko hráze. Namačkat se do plechovky trvá asi 10 minut. Po příjezdu nás čekala večeře a ještě večerní vystoupení akrobata Jana Jiráka a hudebního dua Martina Zbrožka a Tomáše Jiráka.

Úterý 31.7.

Vyklidnění po výletě obsahuje dopoledne KVÍZ a odpoledne návštěvu BAZÉNU. U bazénu se dozvídáme, že tam před sto lety zakopal T.G.M. vzácné pamětní mince, které si můžeme díky spřátelené firmě  PROEVENT dohledat detektorem kovů.

Středa 1.8.

Vyrážíme na Moravu, abychom se trochu zchladili na místním zámku Lednice. Věnujeme se tam například SÁZENÍ SEMEN, což trochu připomíná petanque. Odpoledne, ač v Lednici, se chladíme v bazénu, čerstvě po hygienické kontrole a vše v cajku. Po večeři přichází porota a všichni se před ní mohou prezentovat svými dovednostmi na GALAVEČERU. A že se na „pódiu“ objevují výkony neskutečné, je jasné každému.

Čtvrtek 2.8.

V tento den se T.G.M. musí dostat na Šumavu, kde má uvoliérovaného Jana Beneše – svého cvičeného orla, se kterým chce pak dostat na zahájení Všeorlického sletu. Dopoledne pak měříme ROZPĚTÍ KŘÍDEL našich orlů, tedy občanů. Také zkoušíme HÁZET PTÁKY, protože plyšoví ptáci jinak moc nelétají. V rámci nácviku dopravní vlakové situace v republice se učíme s lokomotivami. Nosíme VODU, UHLÍ, zapojujeme MAŠINKY.

Večer pak jako první turisté slavnostně otevíráme novou Naučnou stezku T.G.M., která je vystavena v místech, kde se alespoň jednou, prý, podle legendy, šel T.G.M. vymočit. Jedná se totiž o stezku na vrchol Močítko, který je 331 metrů nad mořem. Stačí tedy, aby si na nivelační značku stoupl někdo vysoký (Géza, Anička a podobné žirafy) a pak má Močítko krásných 333 metrů. Co nechat jako památku na hoře s takovým jménem je asi jasné, že? Ano, téměř všichni tam nechali svou …. no, můžeme být rádi, že tábor nestál například pod Bobkem v Beskydech.

Pátek 3.8.

Na  začátek dne je plánován VŠEORLÍ SLET zpět v Praze.

V rámci úklidu pak zkoušíme, jak rychle jde spolek obalit TOALETNÍM PAPÍREM. Odpoledne pak jezdíme naší TRABANTOVOU kyvadlovou dopravou k bazénu. Jako jedna z posledních her je zařazena práce s BUŘINKOU a jsou započteny bolestné body za klíšťata. Letos je jich velmi málo a polovinu z nich stejně nachytal Olinka.

Slavnostní večer, na kterém se dozvídáme, jaký spolek je nejobčanštější a nejlepší. Je to Zlatý mok s 80 body. Následuje Drogistické boží, rtěnky, laky, kabáty. Buřinka a syn se 74 body a skvělé třetí místo pak získává se 73 body Červený spolek Jahodníků. Každý občan pak dostává list čestného občanství a následuje to nejhlasitější, co letos na táboře zažijeme. Kapela SISUS RALSIS. Mimochodem, kapela pak jela na hudební festival Povaleč a tam uprostřed mátožných postav „tanečníků“ smutně vzpomínala na nejúžasnější a nejživější publikum, které kdy měla – pod Močítkem.

Sobota 4.8.

Poslední den je klasický. Někteří občané se balí do automobilových vozů svých rodičů. Někteří občané se cpou do autobusu. Vedoucí se do toho snaží dát do pořádku objekt, který jsme si ku svému obrazu upravovali dva týdny. Nakonec přijíždíme do Karlína s přibližně hodinovým zpožděním. A první republika se předáním občanů a kufrů pomalinku rozpadá, aby se občané mohli pořádně vydrbat, vyprat, vyspat a šťastně vzpomínat na horkých ale krásných 14 dnů.

Zapsal T.G.M.

Poděkování za pomoc v naší První Republice patří: firmě PROEVENT manželů Pivákových, firmě BONAVITA za spoustu dobrých tyčinek a sójy, Národní Pokladnici za 50 pamětních medailí, firmě Finish v.o.s. za sítotisk, kapele SISUS RALSIS za závěrečný koncert, akrobatovi Jendovi Jirákovi za neuvěřitelné triky s vlastním těžištěm a duu Zbrožek, Jirák za úžasnou hudební produkci.

Zvláštní a největší poděkování zaslouží ovšem všichni asistenti za jejich obrovské a nevídané nasazení a hlavně překvapivě vlídné a přátelské prostředí, které dokáží udržet i v extrémních podmínkách tropických veder.