Kořenov 16.-19. listopadu 2023

Na prodloužený víkend 16.-19. listopadu jsme se vydali do Penzionu Poezie v Kořenově. Jako obvykle jsme se setkali v Praze na Hlavním nádraží a vyrazili vlakem do Tanvaldu, odkud jsme přejeli auty do našeho milovaného Kořenova. Co se pak dělo?

V pátek nás čekal celodenní výlet do Muzea výroby dřevěných hraček. Z penzionu jsme se procházkou vydali na nádraží, kde jsme nasedli na vlak směrem Jiřetín pod Bukovou. Po cestě jsme poobědvali lahodné řízky v housce. V muzeu nás čekala velmi zajímavá komentovaná prohlídka a naživo jsme viděli, jak se zpracovává dřevo na hračky, jak se barví a viděli jsme i tzv. Krtečkovu porodnici. Po zodpovězení všech zvídavých dotazů jsme se zabydleli v dílně, kde jsme vyráběli vlastní roztodivné dřevěné hračky. Odpoledne jsme vyrazili na vlak zpátky do Kořenova. Následovala chvilka odpočinku, večeře a večerní program v čele se hrou AZ kvíz. Soutěžící rozděleni do 3 týmů proti sobě soupeřili v zodpovídání na záludné otázky všeho druhu. Před spaním jsme ještě poseděli a zpívali s kytarami.

Sobota byla krásný zasněžený den. Dopoledne jsme strávili lepením dalších hraček z kostiček, které jsme v muzeu předchozí den nakoupili. Za doprovodu hraní na kytary jsme tvořili nové postavičky, budovy, zvířátka, zkrátka všechno možné. Po obědě jsme vyrazili na procházku do kouzelné bílé lesní krajiny. Cestou jsme zkoušeli pít jako srnky, tedy olizovat sníh přímo z větviček stromů. Se začátkem stmívání jsme se otočili a vyrazili zpět do penzionu, kde nás čekala výborná večeře. I sobotní večer byl věnován soutěžení, tentokrát nás čekala hra Riskuj! plná různorodých otázek v kategoriích Sestry v sukni, Zvířátka, Řízky, Poezie a Pohádky. Po hře jsme se sledovali Stardance a šli na kutě.

V neděli ráno jsme posnídali tradičně palačinky s marmeládou, čokoládou, sýrem i šunkou. Hráli jsme karty, zpívali u kytar, koukali na pohádku, uklízeli a v neposlední řadě balili kufry a tašky. Po obědě jsme vyrazili zasněženou cestou na vlak. Než jsme odjeli, stihli jsme ještě v Kořenově navštívit Muzeum ozubnicové dráhy. Viděli jsme historické vlaky odpočívající v depu, vyslechli si zajímavé vyprávění, prohlédli si historické uniformy a fotky a utíkali jsme zpět na vlak do Prahy. Po cestě jsme hráli na kytary a i s přestupy cesta rychle utekla. V Praze se pak rozdaly věci, zapomněli jsme rozdat hračky a rozloučili se s rodiči.